In de media | Logistiek | Ronde tafel

De logistieke wereld is boeiender dan ooit. In de media blijft dat niet onopgemerkt. De shift van offline retail naar e-commerce brengt ontzettend veel mooie ontwikkelingen met zich mee. Tegelijk ligt de sector onder een vergrootglas als het gaat om CO2-uitstoot. Vakblad ‘Online Retailer’ ging hierover in gesprek met verschillende logistieke experts, waaronder Patricia Miltenburg, partner bij De Lobel & Partners. Tijdens deze ‘ronde tafel sessie’ komen de laatste ontwikkelingen en uitdagingen in de logistiek ter sprake: automatisering en robotisering, klantvoorkeuren, de ‘Chinese Hema’, speciale e-commerce verpakkingen én logistiek vastgoed.

Een voorproefje van het artikel:

De groei van e-commerce zet zich onverminderd door. Wat betekent dat voor de logistieke sector? “In steeds meer sectoren is e-commerce onderdeel van het totale business model,” zegt Thiemo van Spellen van DPD. “Dat vraagt ook om steeds meer creativiteit van de logistieke sector.” Bruno Verlinden van ID Logistics kan dat bevestigen en zegt: “Er is schijnbaar niets dat zich niet meer leent tot e-commerce. Was dat jaren geleden nog hoofdzakelijk een boek of een cd, vandaag kijken we niet meer op van een zak cement, een bankstel of een kerstboom die aan huis geleverd wordt. We spraken over 2-man handling, nu zijn er initiatieven als 4-man handling en zo verder.” Arthur Zondervan van Groenewout: “Je kan het inderdaad zo gek niet bedenken of er is iemand die het aandurft om er een e-commerce business rond te bouwen. En met een gezond business model gaat het ook gewoon ‘vliegen’. De business modellen en logistieke uitvoering evolueren samen verder waar vraag en aanbod elkaar vinden.”

Quote van Patricia:

“Verder zien wij dat partijen in toenemende mate kiezen voor een locatie met een multidisciplinaire bereikbaarheid. Hierdoor is men flexibeler en kan men anticiperen op toekomstige ontwikkelingen waar het aankomt op vervoer.”

Het hele artikel lezen? Klik hier om het artikel te downloaden.

Vrijblijvend horen wat Patricia voor uw bedrijf kan betekenen? Neem gerust contact met ons op.

Patricia Miltenburg