Visit | Expo Real 2017 | München Messe

Als startup vraag je je af of een bezoek aan een event als Expo Real in deze fase interessant is. Voor degene die niet bekend zijn met Expo Real of daar nog nooit zijn geweest, dit is de jaarlijkse vastgoed beurs in München. Dit jaar stonden daar ruim 2.000 stands en kwamen er 41.500 bezoekers. Een absoluut record in het 20 jarig bestaan van deze beurs.

Met name het positieve marktsentiment dat op dit moment heerst in de vastgoedmarkt was hier de oorzaak van. De bezoekers kwamen uit 75 landen waarbij Duitsland, Engeland, Nederland, Oostenrijk en Zwitserland de top 5 vormen.

Naar aanleiding van diverse uitnodigingen en vragen van relaties of wij aanwezig waren op deze beurs hebben wij besloten om af te reizen naar München. Met een goede voorbereiding hebben wij een aantal interessante afspraken kunnen plannen. Met name het leggen van nieuwe contacten was voor deze reis ons doel.

Ondanks de grote omvang van de beurs is het geheel zeer overzichtelijk en zijn wij erin geslaagd om de twee dagen goed te benutten. Gesproken met partijen die op dit moment zeer actief zijn op het gebied van beleggen in vastgoed. Duidelijk is dat Nederland volop in the picture is bij internationale investeerders. Zowel het ‘core product’ als het meer ‘value ad product’ mogen zich verheugen op een zeer gezonde belangstelling. Uit de contacten blijkt dat De Lobel & Partners ‘real estate experts’ als adviseur iets kan toevoegen. Met name onze zeer gedetailleerde kennis van de regio Zuidwest- Nederland is voor investeerders interessant. Zowel wanneer het gaat om het aanbrengen van interessante investeringsopportunities als wanneer het gaat om het aandragen van potentiële huurders.

Met een hoop nieuwe indrukken, mooie nieuwe contacten en een aantal mogelijke hot leads zijn we teruggekeerd. Expo Real 2017 was voor ons een nuttig en wel besteedde trip. Het feit dat je jezelf als startup presenteert opent deuren en biedt kansen. We hebben ons dan ook voorgenomen om van deze periode te genieten want uiteindelijk blijven we geen startup en hopen we een structurele positie in te nemen en een stukje marktaandeel op te kunnen eisen.

Moraal van het verhaal, geloof in jezelf, kom uit je comfortzone en have fun !